Organizace kuchyně

myčka

Jednou z nejdůležitějších a nepoužívanějších místností v domácnosti, téměř v každé rodině, je kuchyň. Proto je velmi důležité její rozložení, uspořádání a celková organizace kuchyně. Vše musí být dostupné a přehledné pro všechny členy rodiny, aby se maminka časem nestala otrokem a patronem na každou věc v ní.

,,Mami, prosím, podej mi ty těstoviny, jsou vysoko. Mami, kde najdu čaj. Miláčku, kde máme ty dobré keksíky? Zlato, kde najdu tu velkou pánev na čínu? Mami, kde je ten můj oblíbený hrníček?“

Znáte to? Jestli ano, je nejvyšší čas začít s reorganizací vaší kuchyně a zásob.

A jak postupovat, nebo kde vlastně začít?

  • Stanovte si cíl. Představte si vaše ideální fungování ve společné kuchyni, a jak by měla po skončení organizace vypadat. Představivost nemusíte držet na uzdě.

  • Udělejte si předběžný plán podle předběžného seznamu věcí, které se nachází v kuchyni a v zásobách. Stanovte si strop investic. Změřte si prostory a vyhledejte vhodné organizátory. Nakupte si je. Využít můžete boxy, organizéry, košíky, dózy.

  • Udělejte si dostatek času a prostoru. Není nic horšího než frustrace z vysněné kuchyně, kterou nejsme schopni dokončit.

  • Je tu den D. Všechno z šuplíků i skříněk musí ven. A když všechno, tak opravdu všechno. Od kuchyňského nádobí, po zásoby, schovky různých druhů, drobnosti. Prostě cokoliv, co v kuchyni máte.

  • Zkuste si věci již v průběhu vyndávání částečně třídit do kategorií. Například příbory, vaření, pečení, koření, těstoviny, mouky, jídelní sety, dětské jídlo, pečivo, ovoce atd. Vytvořte si takové kategorie, které snadno v domácnosti rozeznáte.

  • Nyní přichází pro většinu lidí ta nejtěžší část samotného třídění. Budeme ukládat a loučit se s předměty, které dlouhodobě nebo i krátkodobě nepoužíváme, jsou zničené, nefunkční apod. Můj osobní limit pro nepoužívané věci je 1 rok. Jak se k vašim věcem postavíte, je zcela na vás. Za mě nedoporučuji odkládací boxy, kam věc schováte a když ji nepoužijete např. 6 měsíců, tak poté ji vyhodíte. A víte proč? Protože to za mě dost dobře nefunguje. Ne jen, že zapomenete co tam máte, ale kam jste to vlastně vůbec dali a proč. Naopak, to co bylo schované a potřebujete zjistit, zdali opravdu předmět využívat nebudete, vystavte si ho a dejte na viditelné místo do šuplíka  a poličky. Pokud ho opravdu 3 – 6 měsíců nepoužijete, je na čase mu dát nový domov. Předměty nepoužíváním ztrácejí na své životnosti a je to velká škoda, pokud už jsme se jednou předmět rozhodli pořídit.

  • Pokud si nejste jistí, co s daným předmětem, utvořte si hromádku, ke které se vrátíte až na samotném konci. Zkuste se však držet na uzdě a nedávat tam každý téměř předmět. Byli byste u toho velmi dlouho a nikam by to nevedlo. 

  • Postupujte pomalu, rozlučte se s věcí, kterou již používat nebudete.

  • Dávejte si věci systematicky k sobě a poté ukládejte do organizérů. Následně je umístěte na předem naplánovaná místa. 

  • Těstoviny, luštěniny, koření, mouky apod. přesypte do skleněných nebo plastových nádob. Originální balení si nechávejte jen na potraviny do zásoby, tzv. ,,záložní“ potraviny.

  • Pokud máte vše na svém místě, můžete začít označovat. Využít můžete různé štítkovače, fixy nebo také nálepky.

Máte hotovo? Skvěle! Ať se Vám v ,,novém“ domovu líbí.

A pokud byste si nevěděli rady a a ztráceli se, nevadí! Časem si vytvoříte systém a nebo si na pomoc můžete zavolat nás. Buď v podobě konzultací nebo přímo na osobní reorganizaci.

Elektro spotřebiče
Organizace domova
IMG_9846