Organizace spižírny

IMG_9933

Kuchyň je místem, kde se často setkává celá rodina. Organizovaná kuchyň i spižírna je klíčem k tomu, abychom mohli dobře fungovat, neskákali jeden přes druhého. Kuchyn a zásoby jsou pro mě místem, kde držím přísnou ruku minimalismu v kombinaci s praktičností a jednoduchostí. 

Organizace spižírny a zásob je základem, a právě s ní bychom měli začínat, předtím, než začneme s kuchyní. Nepouštějte se do organizace unavení. Únava zpomalí celý proces a bude vám zbytečně blokovat myšlenky. Zapojte všechny členy rodiny, Pozorujte jak během dne doma všichni fungujete, co často jako rodina používáte a v jakém ,,kruhu“ se točíte. 

U mini zásob, tedy těch, co potřebujete mít v kuchyni při ruce, doporučuji používat dózy, kořenky, škatule. U záložních zásob naopak doporučuji využít organizéry, tj. boxy, krabice. U mini zásob dózy doporučuji hlavně z těchto důvodu:

* vidíte přesně, kolik Vám čeho chybí a v jakém stavu je obsah

* nemusíte vyndávat x pytlíčků koření, než najdete to správné

* nepřekvapí Vás, že něco nemáte, protože to víte předem

* je to praktické, protože žádný pytlík nevypadne na zem při otvírání šuplíku, skříňky

* při otvírání šuplíku je to balzám pro oči a jasně vidíte, kde co máte

*jste na sebe pyšná, jak Vaše domácnost skvěle vypadá 

* členové domácnosti jednoduše najdou vše co potřebují bez Vaší asistence

* na vaření se těšíte, protože už nebudete dlouho nic hledat

U hlavních zásob (back up zásob) platí dvě hlavní zásady:

* dělíme je podle kategorií

* štítkujeme

Když se pouštíte do organizace zásob a myslíte to s upořádáním opravdu vážně, musí se dodržet kroky, které k tomu vedou. První z nich je, že všechno ze spižírny musí ven. Když všechno vyndáte je potřeba projít veškeré zásoby a zjistit dobu expirace. Pokud jsou potraviny prošlé vyhazujeme. Pokud jsou prošlé a víte, že je tam máte delší dobu, nebo jsou neotevřené, znamená to, že potravinu jste koupili, aniž byste ji skutečně využívali – už ji tak znovu nekupujte. Doporučuji, i přesto, že to jsou ,,back up“ zásoby, držet se sloganu méně je více. Při ukládání potraviny rozdělujte do kategorií: mouky, těstoviny, rýže, koření, zelenina, ovoce, medy, džemy apod. Vytvořte takové kategorie, abyste byli schopní pojmout všechny potraviny do své spíže, lednice a mini zásob. Umístění zvolte tak, abyste lehce dohledali vše, co potřebujete. Prostory spižírny využijte maximálně na 80 až 90 %.  Zároveň však maximalizujte využití prostor, používejte organizéry, škatulky, dózy a boxy. Ulehčí vám to vyndávání z polic. 

Pro více tipů na organizaci Vaší spižírny nás neváhejte kontaktovat. Pomůžeme vám sehnat ty pravé organizátory pro Vaši spižírnu, a poradíme Vám, kde a jak zásoby uložit. Maximalizujeme využití prostor a dáme ji skvělý nový kabát. Konzultujeme osobně nebo online, ale velmi rádi všechno zařídíme za Vás. Napište email na 2kominky@gmail.com nebo volejte CZ  +420 737 300 613, SK +421 948 770 271. 

Mini spižírna
IMG_20210810_182156
IMG_0176